Otsingumootoritele optimeerimine (inglise keeles Search Engine Optimization) ehk SEO on protsess, mille eesmärk on parandada veebilehe positsiooni otsingumootorites.
Google otsing – tulemuste järjestamise süsteem 2020. aastal.Teksti kirjutas: Kliendisuhete juht, Jaanika.
Google on pidevalt muutnud oma metoodikat, mille alusel järjestada otsingutulemused pingeritta. Eesmärgiks on, et Google kasutaja leiaks võimalikult kiirelt ja lihtsalt olulise info, olgu see nii spetsiifiline kui tahes.
Seda silmas pidades on loodud algoritm, mis analüüsib nelja põhilist tegurit: lehe laadimise kiirust, kohanduvust erinevatele seadmetele, usaldusväärsust mida hinnatakse koodi veatust kontrollides ja kaasatust, mis uurib sisu relevantsust, originaalsust ja veebilehe kasutusmugavust.
Kokku on üle 200 erineva faktori, mida Google otsingutulemuste järjestust luues arvesse võtab. Kuna Google täiustab oma süsteemi järjepidevalt, tuleb muutusi arvesse võtta ja sellega igapäevaselt tegeleda.
SEO ehk veebilehe optimeerimine otsingumootorite jaoks, hõlmab sellist seadistust, mis arvestab Google poolt aktsepteeritud ja heaks hinnatud praktikate rakendamist. See on tehniline, analüütiline ja loominguline lähenemine. Hästi teostatud SEO meelitab sinu kodulehele orgaanilist liiklust Google’ist – endiselt kõige populaarsemast otsingumootorist maailmas. 🙂
Orgaanilise liikluse all mõistetakse sellist veebilehe külastatavust, mis ei tule ostetud reklaamide kaudu, vaid on suunatud täiesti tasuta, märksõnaotsingu tulemustele klikkides.
Seega on kõrge positsioon Google’s väga väärtuslik – see on täiesti tasuta reklaam maailma parimal reklaampinnal.
täiesti tasuta reklaam maailma parimal reklaampinnal.
Muutus algab pisikestest asjadest.
Otsingumootoritele optimeerimine algab veebilehe analüüsist. Olemasoleva kodulehe struktuur, linkide süsteem, sisutekstid, visuaalsed materjalid, märksõnad, turvalisus, süsteemi- ja koodiuuendused ning kohanduvus vaadatakse üle ja tehakse ettepanekud parendusteks. See on järjepidev protsess ka sel juhul, kui veebileht ehitatakse nullist ja valmides sellele uut sisu ei lisata – süsteemi tuleb siiski perioodiliselt uuendada. Samas tuleb jällegi meeles pidada, et Google hindab kõrgelt just ajakohast ja järjest uuenevat, lisanduvat sisu.
Orgaaniline tasuta liiklus Google’ist, mis on kõige populaarsem otsingumootor maailmas, seda on raske üle hinnata.
SEO on tihedalt seotud veebilehe haldusega. Uute artiklite või info lisamisega veebilehele tehakse väikseid muudatusi tekstis, pealkirjades ja märksõnades, et need oleksid kohe optimeeritud. Üksikult vaadates võivad need muudatused tunduda pisikeste parandustena, kuid muude optimeerimistega kombineerituna mõjutavad need märgatavalt teie veebilehe kasutajakogemust ja reitingut otsingumootorites. Et koduleht oleks Google’s esimeste seas, tuleb indekseerimisrobotitele näidata, et sinu kodulehe sisu on asjakohane, et pealkirjad vastavad sisule ja sisule on lisatud postitamise metaandmed. SEO eesmärk on saata sinu kodulehele või internetipoodi selliseid inimesi kes otsivad just neid tooteid või teenuseid mida sina pakud.
SEO on tihedalt seotud veebilehe haldusega.
Miks on kodulehe optimeerimine ehk SEO oluline?
Konkurents on internetis järjest kasvav trend. Tuleb veenduda, et inimesed leiavad teie veebilehe üles ja see juhtub tõenäolisemalt, kui koduleht ilmub Google otsingus kõrgel kohal.
Enamik otsimootorite kasutajaid (rohkem kui 65%) klikivad tõenäolisemalt otsingu tulemustes vaid 5-le esimesele tulemusele. Kodulehe külastajate või veebipoe klientide saamiseks peab teie veebileht ilmuma kõrgemal positsioonil.
SEO annab võimaluse oma konkurentidest ees olla. Kui kaks veebilehte pakuvad sama teenust või müüvad sama toodet, on otsingumootoritele optimeeritud veebilehel tõenäolisemalt rohkem kliente ja nad teevad rohkem müüki. Kasutajad usaldavad otsingumootoreid. Kui koduleht on otsitavate märksõnade tulemustes ülemistel positsioonidel, suurendab see veebilehe usaldatavust.
Suurepärane veebilehe kujundus on oluline igale ettevõttele kes proovib internetis edukas olla, kuid kui veebilehel pole võimalustki otsingutulemustes heale positsioonile tulla, võib väga vähe inimesi seda kunagi näha.
SEO puhul ei ole tegemist maagilise trikiga, mis tõstab sinu kodulehe otsingumootoris esimesele kohale. SEO tõstab sinu kodulehe vaid nii kõrgele, kui kvaliteetne on selle sisu. Võimaldades kodulehe parimad ja olulisemad küljed esile tõsta saab jätta parima võimaliku mulje sinu tootest või teenusest. Head SEO tavad parandavad veebilehe kasutajakogemust ja kasutatavust. See on suurepärane viis veebilehe kvaliteedi tõstmiseks, muutes selle kasutajasõbralikumaks, kiiremaks ja hõlpsamini navigeeritavaks.